Publikováno:
Blancco (je jen o rok mladší než my - 1997) je mezinárodní firma, která řeší ochranu dat pro korporace a vlády po celém světě. Celou studii za první čtvrtletí 2018 najdete v PDF dokumentu zde. Vybrali jsme z ní pro vás to, co se týká Androidu a iOS. Ponořte se do našeho českého překladu.
Zaregistrovali jsme, že Android zařízení (zejména starší přístroje) vyžadují složitější postup pro smazání citlivých dat. V posledním čtvrtletí jsme zjistili, že 67,2 % mobilních výrobců, s nimiž pracujeme, používá pro Android zařízení náš navržený standardní postup pro mazání dat: aperiodické náhodné přepsání (aperiod random overwrite).
V 1. čtvrtletí roku 2018 se toto číslo zvýšilo na 74,2 %, což ukazuje, že výrobci, s nimiž spolupracujeme, používají bezpečné metody mazání dat. Nicméně, 6 % Android zařízení stále používá nespolehlivé metody, jako je tovární nastavení (factory reset) a Android smart reset. Tyto metody nedoporučujeme, protože mnoho Android zařízení není ve výchozím nastavení šifrováno, takže data se nesmažou.
Zařízení s iOS primárně mažou data pomocí zabudovaného mazání iOS od společnosti Apple, což je naše navržená metoda pro rychlé a efektivní mazání dat u těchto zařízení.
Níže uvedený graf zobrazuje nejběžnější diagnostické testy, které probíhají na iOS a Android zařízeních po celém světě. Porovnejte tyto běžné testy s největšími poruchami, které diagnostika odhaluje. Testování podsvícení displeje a podání barev, testování reproduktorů a nabíjení akumulátorů se používá téměř po celé přístrojové desce.
Přestože nebyly mezi deseti nejčastěji testovanými diagnostickými problémy, Android i iOS zařízení zaznamenala problémy s mikrofony a sluchátky.
Android zařízení selhala v testu z 3,22 %, zatímco iOS zařízení ve 4,44 %. Mobilní výrobci a zejména prodejci by měli tento problém sledovat a zvážit jeho přidání do seznamu diagnostických testů, pokud tam již není standardně zahrnut.
Znepokojující je však skutečnost, že 13,75 % testovaných Android zařízení selhalo v testování key menu, přestože tento problém byl nejméně pravděpodobný (tvoří pouze 4,5 % testů).
Android zařízení stále dominují na trhu s více než 60 %. Tato zařízení přinesená do maloobchodních prodejen a testování, které používá diagnostiku od společnosti Blancco, ukázaly nedostatky v našem testování výkonu, u našich testů to bylo asi 19 %, u iOS kolem 15 %.
Největší potíže se svým zařízením měli zákazníci v Evropě: přes 30 % testovaných zařízení. V Asii mělo problém s výkonem 86,7 % testovaných iOS zařízení. Zdá se, že asijští zákaznícu neváhají svůj telefon reklamovat, anebo maloobchodní prodejci provádějí více diagnostických testů.
Stejně jako podle posledních čtvrtletních mobilních hlášeních, patří Apple iPhone 6 a 6S stále mezi nejhorší-výkonné iOS modely, asi 22 % a u 16 % byly nutné opravy na základě diagnostických zjištění. Zatímco u zařízení iPhone 6 se poruchovost stabilně pohybuje mezi 20-26 %, u modelů iPhone 6S, které byly rovněž přineseny k opravě, poskočila z 11 % v 1. čtvrtletí 2017 na 16 % v 1. čtvrtletí roku 2018.
Řada mobilních zařízení, která byla uvedena do maloobchodních prodejen v 1. čtvrtletí roku 2018, měla především problémy s Bluetooth, Wi-Fi a sluchátky.
Zajímavé je, že ani jeden z prvních pěti problémů v 1. čtvrtletí roku 2017 není uveden mezi problémy v 2. čtvrtletí roku 2018, i když problémy s technologií Bluetooth a Wi-Fi byly na předních místech ve 4. čtvrtletí 2017. Zdá se, že se za rok toho hodně změnilo!
Rubrika: Zálohovaní dat, prevence